Kampania marketingowa to zespół działań marketingowych w mediach masowego przekazu, które mają na celu osiągnięcie zakładanego celu reklamodawcy. Takim celem może być np. zwiększenie sprzedaży, czy tez dotarcie do określonej grupy docelowej. Kampanie marketingowe mają też na celu pokazanie odbiorcy, na jakie wartości stawia dana marka i jaki klient jest dla niej ważny.
Kampania: „Daj się zauważyć” – Zalando
Większość z nas zgodzi się ze stwierdzeniem, że jedną z najlepiej działających pod względem marketingowych firm jest Zalando. Zalando to wysyłkowy sklep internetowy z siedzibą w Berlinie. Głównym produktem, wokół którego skupia się jego sprzedaż jest obuwie i odzież. Spółka Zalando jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych niemieckich sklepów internetowych, który swoją działalność rozszerza sukcesywnie na całą Europę. Czemu Zalando zawdzięcza tak ogromy sukces ? Są to między innymi doskonale zorganizowane kampanie marketingowe. Jedną z najbardziej docenionych ostatnio kampanii jest kampania „Daj się zauważyć”.
Koncept kampanii „Daj się zauważyć” bazuje na dziedzictwie mody streetwear. Jest to styl w modzie, który oznacza indywidualizm, kreatywność i twórczość. Nawiązuje on do tówrczości ulicznej typu grafitti. Reklama kampanii została stworzona w stylistyce dokumentu. Zdjęcia przedstawiają znane postaci z europejskiej sceny streetwear. Możemy w niej zobaczyć polskiego rapera Żabsona, włoską piosenkarkę Yendry, podbijająca media społecznościowe grupę taneczną Let It Happen, pochodzącego z Francji muzyka Chile, czy też aktora i wokalistę Arona Pipera. W kampanii dominują wyraźne kolory i wzory ubrań i obuwia.
Kampania marketingowa firmy Zalando „Daj się zauważyć” pokazuje, że każdy z nas może mieć swój indywidualny styl. Każdy z nas może dać się zauważyć, wyrażając siebie przez własny styl.