Niestety czasy, w których wystarczyło ukończyć studia, aby otrzymać dobrze płatną pracę na całe życie, już dawno minęły. Teraz liczą się konkretne umiejętności oraz doświadczenie, które trzeba nabywać przez całe życie. Jeśli myślisz o pracy marketingowca, sprawdź, gdzie i jak zdobyć kluczowe kompetencje.
Kursy i szkolenia marketingowe – czy warto?
W Internecie roi się od różnych kursów i szkoleń, które mają zrobić z Ciebie marketingowaca. Część z nich nie jest warta złamanego grosza. Na szczęście istnieje także sporo takich, w które rzeczywiście warto zainwestować pieniądze.
Charakteryzują się one nie tylko przekazaniem suchej teorii, ale także pomagają zdobyć praktykę. W jaki sposób? Przykładowo organizator szkolenia zadaje prace domowe, a następnie sprawdza je i daje wskazówki, co można poprawić. Często dobre szkolenia pozwalają także uczyć się pracy na żywym organizmie, czyli ustawiać i optymalizować kampanie dla realnych marek. To pomaga zdobyć nie tylko wiedzę, ale także doświadczenie, które da Ci dużą przewagę na rynku pracy jeszcze na starcie.
Najlepiej uczyć się marketingu w praktyce
Nie da się jednak ukryć, że nie ma nic lepszego niż nauka w praktyce. Dlatego nie gromadź zbyt długo certyfikatów ze szkoleń, tylko wybierz się na staż. Czasami podstawowa wiedza i zaangażowanie wystarczy, aby otrzymać posadę w dobrej firmie. Jeśli wykażesz się odpowiednią postawą, całkiem możliwe jest to, że zostaniesz zatrudniony/a na etat, a następnie będziesz mógł/mogła piąć się po szczeblach kariery.
W ten sposób zostaniesz marketingowcem, który z łatwością otrzyma pracę w najlepszych agencjach w kraju za świetną pensję.