Najprościej rzecz ujmując, pozycjonowanie to podnoszenie pozycji danej witryny w wyszukiwarce Google. Dzięki temu jest ona lepiej widoczna dla użytkowników, którzy wpisują daną frazę do Internetu. Jeśli masz swoją stronę internetową i nadal nie jesteś przekonany/a, czy warto inwestować w pozycjonowanie, przeczytaj ten artykuł.
Inwestycja w pozycjonowanie strony – kiedy się zwróci?
Inwestycje w pozycjonowanie mają wiele zalet, a do najważniejszych z nich należą:
- wyświetlanie się na górze wyników wyszukiwania – to sprawia, że Twoja witryna jest lepiej widoczna, a w końcu nikt nie tworzy strony internetowej po to, aby ją ukryć;
- możliwość dotarcia do większej liczby osób – jeśli więcej osób widzi Twoją stronę, to również więcej w nią kliknie;
- możliwość większego zarobku – jeśli sprzedajesz coś za pomocą strony internetowej, wydając pieniądze na pozycjonowanie, najprawdopodobniej więcej też zarobisz;
- możliwość szybszego rozwoju – zwiększenie zarobków pozwoli Ci na inwestycje w rozwój, a to z kolei jeszcze bardziej podniesie przychody.
Co stracisz, jeśli nie będziesz pozycjonować swojej strony?
Obecnie w pozycjonowanie inwestuje wiele marek i firm. Walczą oni o pierwsze miejsca w wyszukiwarce. Wprawdzie Ty sam/a możesz sobie odpuścić pozycjonowanie, jednak wówczas pozwolisz się wyprzedzić konkurencji. To oznacza, że prawdopodobnie nie będziesz się tak szybko rozwijać, nie pozyskasz nowych klientów, a tym samym Twój przychód pozostanie na niskim poziomie.
Warto rozważyć, czy możesz sobie pozwolić na takie straty. Jeśli nie, skontaktuj się z co najmniej kilkoma firmami, które wyjaśnią Ci, na czym będzie polegać pozycjonowanie w Twoim przypadku.
Zdecydowanie jest to bardziej inwestycja długo, aniżeli krótko-terminowa