Każdy, kto chce reklamować swój produkt w internecie, musi być świadomy, jak duże efekty można osiągnąć korzystając z influencer marketingu. To metoda skuteczna i chętnie wybierana przez przedsiębiorców.
Infulencer – kto to taki?
W świecie social mediów istnieją konta, które przyciągają szerokie rzesze odbiorców. Właściciele tych kont zachwycają pięknymi zdjęciami, interesującymi treściami, ciekawym przedstawieniem życia na stories. Są obserwowani przez setki tysięcy użytkowników, z którymi chętnie wchodzą w interakcję budując w ten sposób zaangażowaną społeczność. To są właśnie influencerzy. Osoby te inspirują swoich obserwatorów swoim stylem życia, zachęcają do obejrzenia konkretnych filmów, przeczytania książek, zjedzenia w danej restauracji, a także – do kupienia określonych rzeczy.
Współpraca z influencerem
Obecnie, każdy inflencer ma obowiązek oznaczać współpracę podczas realizacji kampanii marketingowych za posrednictwem mediów społecznościowych. Stąd wiadomo, że tych współprac jest naprawdę dużo. Reklamować można drobne artykuły spożywcze, napoje, kosmetyki, ubrania czy sprzęt elektroniczny. W zasadzie wszystko zależy od potrzeb zleceniodawców. Często taka współpraca odbywa się na zasadzie barteru – influencer dostaje towar na własność w zamian za jego reklamę. Najwięksi influencerzy jednak najczęściej są opłacani gotówką i często są bardzo kosztowni.
Wciąż jednak, biorąc pod uwagę osiągane efekty, jest to bardzo dobra forma marketingu internetowego. Influencer posiada duże zasięgi, dzięki czemu może dotrzeć do ogromnej liczby osób, które darzą go zaufaniem i są gotowe kupić produkt, który poleca.